Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2008

Ευρωβουλευτής εγκαλεί το ΥΠΕΠΘ για "διακρίσεις λόγω θρησκείας"



Μ' ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Ευρωβουλευτής εγκαλεί το υπ. Παιδείας

για "διακρίσεις λόγω θρησκείας"


Από το πολιτικό γραφείο του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ και αντιπροέδρου της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών του Ερωπαϊκού Κοινοβουλίου κ. Στ. Λαμπρινίδη, εκδόθηκε το παρακάτω Δελτίο Τύπου:

"Mε αφορμή την πρόσφατη εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, ο ευρωβουλευτής του ΠAΣOK και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Πολιτικών Ελευθεριών του ΕΚ κ. Σταύρος Λαμπρινίδης υπέβαλε σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στην Ερώτησή του, ο κ. Λαμπρινίδης αναφέρεται σε πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας και σε πληροφορίες για την εφαρμογή των νέων διατάξεων και ρωτά την Επιτροπή αν οι νέες ρυθμίσεις του Υπουργείου, που εκδόθηκαν μετά την έκδοση σχετικών αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, παραβιάζουν τις σχετικές διατάξεις του κοινοτικού δικαίου για την καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω θρησκείας. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης προς την Επιτροπή:

"Το καλοκαίρι του 2008, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, εναρμονιζόμενο με σχετικές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προέβη στην έκδοση δύο εγκυκλίων σχετικά με την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, νεότερη εγκύκλιος του Υπουργείου ( Φ12/977/109744/Γ1/26.8.2008) προκάλεσε σύγχυση σχετικά με το ποιοι δικαιούνται να υποβάλλουν τη δήλωση απαλλαγής, δεδομένου ότι οι απαλλασσόμενοι μαθητές χαρακτηρίζονταν ως «μη Ορθόδοξοι μαθητές, δηλαδή αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι».

Σύμφωνα με αναφορές του Συνηγόρου του Πολίτη, μετά την έκδοση της συγκεκριμένης εγκυκλίου, διαπιστώθηκε ότι σε αρκετά σχολεία της Ελλάδος, για την απαλλαγή των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, αξιώνεται από τους γονείς τους, η ρητή θετική ή αρνητική δήλωση σχετικά με το θρήσκευμά τους. Ειδικότερα, αναφέρθηκε ότι κάποιοι διευθυντές σχολικών μονάδων ζητούν από γονείς και μαθητές να βεβαιώσουν ότι δεν είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Επιπλέον, σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο έλληνας Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι όσα παιδιά ζητούν εξαίρεση από το μάθημα των θρησκευτικών, κατά τεκμήριο, δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι.

Ερωτάται η Επιτροπή, λαμβάνοντας υπόψη το άρθρο 13 ΣΕΚ για την καταπολέμηση των διακρίσεων, συμπεριλαμβανομένων και των διακρίσεων λόγω θρησκείας, αν θεωρεί ότι υπάρχει θέμα άνισης μεταχείρισης και αθέμιτης διάκρισης και τι προτίθεται να πράξει ώστε να συμμορφωθεί η ελληνική Πολιτεία στην κοινοτική νομοθεσία;"

-----------------

ΣΧΟΛΙΟ: Αν θεωρεί ο αξιότιμος κ. Λαμπρινίδης ότι η αναφερομένη εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ εισάγει "διακρίσεις", γιατί δεν μπαίνει στο κόπο (επιχειρηματολογώντας, όχι με γενικόλογες, αφοριστικού τύπου αναφορές, αλλά με συγκεκριμένα στοιχεία) να τις αναφέρει; Τι θα πεί "αναφέρθηκε" (από ποιούς;;) "ότι κάποιοι (sic!)" (... διευθυντές ζητούν από γονείς και μαθητές να βεβαιώσουν ότι δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι", κλπ); Kαι γιατί θεωρείται επίμεμπτη η διαπίστωση του υπουργού ότι "όσα παιδιά ζητούν εξαίρεση από το μάθημα, κατά τεκμήριο, δεν είναι χριστιανοί ορθόδοξοι"; (Αυτή δεν είναι η πραγματικότητα;)

Αλλ' επί της ουσίας: αναφέρεται ο αξιότιμος ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ σε (υποτιθέμενες) θρησκευτικές διακρίσεις (...) σε μια χώρα - τη χώρα μας - όπου αλλόθρησκοι (π.χ. μουσουλμάνοι) εισάγονται στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα με ειδικό - extra ποσοστό;;;... Mακάρι τέτοιες "διακρίσεις" να υπήρχαν και για τους ορθόδοξους, μακάρι... - Χάρης Ανδρεόπουλος

* ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ: Aπό αγαπητό φίλο και εκλεκτό συνάδελφο λάβαμε, για το ίδιο θέμα, τον ακόλουθο σχολιασμό (τον οποίο, φυσικά, παραθέτουμε προς περαιτέρω προβληματισμό. Απλώς σημειώνουμε ότι ο συντάκτης του αντιλόγου είναι συνάδελφος που ασχολείται συστηματικά με το θέμα των Θρησκευτικών σε σχέση με την Ευρώπη, οπότε, αν μη τι άλλο οι απόψεις του μπορούν να συμβάλλουν δημιουργικά εις τον εν γένει, περί του θιγομένου θέματος, προβληματισμό μας):

"ΧΑΡΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ,ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ. ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΛΑΜΠΡΙΝΙΔΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ. ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΙΡΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΛΕΓΑ ΠΑΝΤΟΤΕ: "ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Η ΤΡΙΤΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΚΕΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ". Ο κ. ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΠΛΩΣ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 13 ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΛΙΣΑΒΩΝΑΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΥΟ ΤΑΧYΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ. (Ειναι το ίδιο Άρθρο στο οποίο στηρίχθηκε και η κ. ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ. ΘΥΜΑΣΑΙ τι ειχε γινει τότε). ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟ ΑΒΑΤΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε. ΕΝΩ ΤΩΡΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. ΔΕΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΥΓΓΑΡΙΑΣ.

ΟΤΑΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΥΒΟΜΑΣΤΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΛΠ ΚΛΠ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΚΑΙ ΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ. ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΑΣ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΒΡΕΙ ΠΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ...".

Δεν υπάρχουν σχόλια: