Τετάρτη, 17 Δεκεμβρίου 2008

Ο Στ. Ράμφος στην ΕΤ-3. (παρέμβαση αναγνώστη του blog, ο οποίος απευθύνει επιστολή στον κ. Ράμφο)

Σήμερα το βράδυ (Τετάρτη, 17-12-08), στις 11 μ.μ., συντονισθείτε στην ΕΤ - 3:

Ο Στέλιος Ράμφος για τη βία και τη νεοελληνική κοινωνία

Toν γνωστό φιλόσοφο και συγγραφέα Στέλιο Ράμφο φιλοξενεί σήμερα το βράδυ η γνωστή και καλή εκπομπή "Ανιχνεύσεις" του δημοσιογράφου (& μαθηματικού του ΑΠΘ) Παντελή Σαββίδη στην ΕΤ - 3.

Το θέμα επιλέχθηκε μ' αφορμή τα τελευταία γεγονότα, ωστόστο η εκπομπή θα επιχειρήσει να θίξει και άλλα φαινόμενα του νεοελληνικού βίου που μπορεί να είναι οι αιτίες του ξεσπάσματος των νέων.

http://www.anixneuseis.gr/?p=1177

**************************

@ Από τον κ. Αναστάσιο Σεκέρογλου, εκ Σερρών, λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή:

Σέρρες 22-12-2008

Προς την ένωση θεολόγων Ν. Λάρισας

Μας προτρέπετε στην ιστοσελίδα σας να παρακολουθήσουμε την συνέντευξη του κ. Στέλιου Ράμφου.Τον άκουσα και στην ΕΤ3 (ανιχνεύσεις) αλλά και στην ΝΕΤ (στα άκρα) και προβληματίστηκα πολύ.Σκέφτηκα ότι, η εγώ δεν μπορώ να τον καταλάβω λόγω της χαμηλής νοημοσύνης μου, η αυτός λέει ότι του κατεβεί.Έστειλα επιστολές με την δική μου άποψη για τις θέσεις του στους αντίστοιχους τηλεοπτικούς σταθμούς για να του την μεταβιβάσουν, γιατί δεν γνωρίζω την διεύθυνση του. Εάν παρακολουθήσατε τις εκπομπές, θα ήθελα την γνώμη σας για τις απόψεις του.Σας επισυνάπτω την επιστολή μου για να καταλάβετε τις ενστάσεις μου:

Προς τον φιλόσοφο κ. Στέλιο Ράμφο.

Στην εκπομπή ανιχνεύσεις του κ. Σαββίδη στην ΕΤ3, αλλά και στην εκπομπή στα άκρα της κ. Φλέσσα στην ΝΕΤ, παρακολούθησα με προσοχή την άποψη σας για τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, και έμεινα άναυδος.
Δεν είμαι φιλόσοφος, ούτε καν εγγράμματος, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να μπορώ να βλέπω καθαρά η έστω εάν το θέλετε και απλοϊκά, χωρίς όμως η ομίχλη της διανόησης να μου θολώνει μάτια.Θα ήθελα λοιπόν να καταθέσω και την δική μου άποψη για τα όσα είπατε, και για τα όσα δυσάρεστα τελευταία συμβαίνουν.Σας άκουσα να λέτε ότι το ασκητικό και αναχωρητικό πνεύμα που διέπει τον ορθόδοξο μοναχισμό και γενικότερα την ορθοδοξία, είναι αυτό που φταίει για την συμπεριφορά των σημερινών νέων, και μας προβάλετε μάλιστα σαν παράδειγμα τους «χριστιανούς» της δύσης (καθολικούς και όλες τις προτεσταντικές παραφυάδες) που απόβαλλαν από τις τάξεις τους την άσκηση και τον αναχωρητισμός και ακολούθησαν το κοσμικό πνεύμα.
Σαν επιχείρημα για να στηρίξετε αυτόν τον παράλογο κατά την γνώμη μου συλλογισμό, είπατε στον κ. Σαββίδη, ότι στο υποσυνείδητο αυτών των παιδιών βρίσκετε η απέχθεια για τον κόσμο, και την κληρονόμησαν από τους ασκητές αναχωρητές μοναχούς. Σε λίγο θα μας πείτε ότι φταίει ο Αγ. Αντώνιος για την εξέγερση αυτών των παιδιών.Θα είχε κάποια βάση το επιχείρημα σας αυτό εάν μέσα από τις κουκούλες των γνωστών αγνώστων που διαλύσατε την Ελλάδα βρισκότανε τα κατηχητόπουλα των χριστιανικών αδελφοτήτων, που διδάσκονται στα κατηχητικά το πνεύμα της εγκράτειας και της άσκησης.
Πως μπορεί να κρατήσει στο υποσυνείδητο του κανείς κάτι που δεν το είδε η άκουσε ποτέ;Όταν οι ασκητές αναχωρητές φεύγουν από τον κόσμο και ζητούν την ησυχία, δεν το κάνουν γιατί μισούν τον κόσμο, αλλά για να καθαρίσουν τον εαυτό τους από κάθε πάθος με την άσκηση, για να τον προσφέρουν ολοκληρωτικά στον κόσμο.Η άσκηση και η ησυχαστική ζωή, είναι γι αυτούς εργαλείο για την αλλαγή του εαυτού τους προς το καλύτερο.Δεν μισούν τον αμαρτωλό γιατί είναι και αυτοί αμαρτωλοί, αλλά την αμαρτία.Έχουμε άπειρα παραδείγματα αυταπάρνησης και προσφοράς των αναχωρητών στον κόσμο. Από τον Άγ. Αντώνιο τον καθηγητή της ερήμου μέχρι τους αγίους του αιώνα μας που στολίζουν την ορθόδοξη εκκλησία και θα έπρεπε να τους προβάλουμε σαν πρότυπα στα παιδιά μας.Ο σύγχρονος αγιορείτης γέροντας Παΐσιος, για πολλές δεκαετίες ασκήτεψε στην Κόνιτσα, στο Σινά, και στο Άγιο Όρος έως ότου του επιτρέψει ο Θεός να βγει και να αφιερωθεί ολοκληρωτικά στον κόσμο.Επανάσταση δεν είναι να θέλουμε να αλλάξουμε τους άλλους, αλλά να αλλάξουμε τον εαυτό μας.

Εάν όλοι ψάξουμε μέσα μας, αναγνωρίσουμε τα ελαττώματα μας και γίνουμε καλύτεροι, αυτόματα θα γίνει και όλος ο κόσμος καλύτερος. Αυτοί είναι που εφάρμοσαν πρώτοι και εφαρμόζουν τον χρυσό κανόνα του Ιησού Χριστού.( μην κάνεις στους άλλους ότι δεν θα ήθελες να κάνουν σε εσένα, ή την θετική του πλευρά, να φέρεσαι στους άλλους όπως θα ήθελες να σου φερθούν εσένα)Κατά την γνώμη μου αυτή είναι και η λύση όλων των προβλημάτων της κοινωνίας μας, και το κλειδί είναι μία μόνο λέξη. Η λέξη αγάπη.Βγάλαμε από τα σχολεία τον Χριστό και ότι έχει σχέση με εκείνον και την διδασκαλία του.Βγάλαμε από το λεξιλόγιο μας ή χλευάζουμε τις λέξεις αγάπη, τιμιότητα, καλοσύνη, προσφορά, και στην θέση τους προβάλουμε σαν ιδανικά στα παιδιά μας τις λέξεις καπατσοσύνη, κονόμα, αρπαχτή.Βγάλε λεφτά να γίνεις άνθρωπος είναι η συμβουλή των περισσότερων γονιών στα παιδιά τους.
Πως περιμένουμε να έχουν ιδανικά και αξίες που ποτέ δεν τους δώσαμε;Γιατί απορούμε και εξοργιζόμαστε όταν βρίσκουν διέξοδο στα ναρκωτικά στις μολότοφ και στα γήπεδα; Δεν είμαστε εμείς όλοι οι ηθικοί αυτουργοί, αρχίζοντας από τον γονιό, τον δάσκαλο, τον πολιτικό, τον δημοσιογράφο, και κυρίως τον διανοούμενο, που θα έπρεπε να είναι ο φάρος που θα φωτίζει με την καθαρή ζωή του αυτά τα παιδιά;Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένα σύνθημα από τα πιο ήπια των ημερών μας γραμμένο στους τοίχους: ότι σου προσφέρουν από την εργασία εξασφάλισε το με την λεηλασία. Αυτά που σπέρνουμε, αυτά θερίζουμε. Εάν αγαπούσαμε τους άλλους όπως τον εαυτό μας, δεν θα επιτρέπαμε να πεθαίνουν χιλιάδες παιδιά κάθε μέρα από αρρώστιες που στην πολιτισμένη κοινωνία μας τις έχουμε ξεχάσει.Εάν αισθανόμασταν μέσα μας την ίδια αγάπη που έχουμε για τα παιδιά μας, να καίει και για τα άλλα παιδιά, δεν θα τα αφήναμε να σβήνουν σαν τα κεράκια για 6 ευρώ (τόσο κοστίζει ένα κουτάκι με χάπια κατά της ελονοσίας).Νομίζω ότι είναι το λιγότερο μικροπρεπές (για να μην χρησιμοποιήσω κάποιονβαρύτερο χαρακτηρισμό) να λέτε χωρίς να γνωρίζετε μπροστά σε όλους τους Έλληνες στην κρατική τηλεόραση ότι στο Άγιο Όρος οι μοναχοί έχουν πολυτελή SPA.
Εγώ δεν θα σας πω τι ακούω από τους άλλους, αλλά τι γνωρίζω ο ίδιος προσωπικά.Επισκέφτηκα πολλές φορές τα Αγιορείτικα μοναστήρια και δεν είδα ποτέ ούτε SPA, ούτε καν ντουζιέρα. Απεναντίας είδα πολλά ταπεινά κελάκια στα Κατουνάκια, τα Καυσοκαλύβια και σε τόσα άλλα ασκηταριά όπου υπάρχουν γεροντάκια που κρατάνε την ανυψία. Δεν πλύνανε το σώμα τους πολλές δεκαετίες από τότε που μπήκανε στο Αγ. Όρος, όχι γιατί τους αρέσει, αλλά γιατί αυτό το προσφέρουν σαν θυσία προς την Παναγία. Παρ' όλα αυτά δεν εκπέμπουν καμία δυσοσμία όπως θα γινότανε εάν κάναμε εμείς κάτι παρόμοιο. Είναι και αυτό ένα από τα δώρα της Παναγίας σε όλους τους ταπεινούς και ενάρετους μοναχούς με τα λερωμένα ράσα και την πεντακάθαρη ψυχή. Εμείς προσέχουμε την εξωτερική καθαρότητα του σώματος, ενώ αυτοί δίνουν προτεραιότητα στον καθαρισμό της ψυχής. Δεν τα χρειάζονται τα SPA.Δεν πήγαν για καλοπέραση στον μοναχισμόΕάν ψάξετε στα αγιορείτικα μοναστήρια θα βρείτε πολλά από αυτά τα οργισμένα παιδιά, που με ανιδιοτελή αγάπη τα αγκάλιασαν οι αγιορείτες μοναχοί και τα τράβηξαν από την δίνη των ναρκωτικών δείχνοντας τους τις αληθινές αξίες της ζωής, που όλοι εμείς δεν μπορέσαμε να τους δώσουμε.Ας μην τους σπιλώνουμε λοιπόν επειδή δεν μπορέσαμε να τους μιμηθούμε.Ας τους αφήσουμε να δώσουν την μάχη τους, χωρίς να τους εμποδίζουμε.Προσφέρουν και την ζωή τους για τους συνανθρώπους τους όποτε αυτό χρειαστεί. Έχω την ευλογία να ζω για λίγες εβδομάδες κάθε χρόνο κοντά σε αγιορείτες μοναχούς στα ιεραποστολικά κλιμάκια της Αφρικής και είδα από κοντά την προσφορά και την αυταπάρνηση τους.Οι περισσότεροι έχουν κατεστραμμένο συκώτι από τις συνεχείς προσβολές από τύφο, ελονοσία και τόσες άλλες άγνωστες σε μας αρρώστιες.Δεν έχουν παιδιά, αλλά παιδιά τους είναι όλα εκείνα τα ξυπόλυτα και πεινασμένα ορφανά αφρικανόπουλα, που στα πρόσωπα των Αγιορειτών ιεραποστόλων, βρίσκουν τον πατέρα που ποτέ δεν γνώρισαν.Πονάνε με τον πόνο τους και χαίρονται σαν τα παιδιά για κάθε άρρωστο ορφανό που θα κερδίσει την μάχη για την ζωή.Αποφεύγουν σαν την χολέρα την προβολή και την δημοσιότητα.Γνωρίζουν καλά ότι τα έργα της αρετής δεν πρέπει να προβάλλονται, γιατί αρετή που διαφημίζεται παύει να είναι αρετή.Εσείς οι σοφοί τι κάνατε για όλα αυτά;Πιο είναι το παράδειγμα που δώσατε σ' αυτά τα παιδιά;Αντί να γίνετε υπέρμαχος της παράδοσης μας και να στηρίξετε τις αληθινές αξίες της ορθόδοξης χριστιανικής ζωής, όπως ο Κόντογλου, Παπαδιαμάντης, Μωραϊτίδης και τόσοι άλλοι, εσείς γυρίζετε από κανάλι σε κανάλι, και μας προτρέπετε να μιμηθούμε τους «φωστήρες» της δύσης που αποβάλανε το ασκητικό πνεύμα και κατασκεύασαν το μόρφωμα ενός εύκολου και βολικού χριστιανισμού.Μας προτρέπετε να μιμηθούμε αυτούς που αιματοκύλισαν τους ανατολικούς λαούς με τις σταυροφορίες, και έστρωσαν το έδαφος για την εξάπλωση του ισλάμ.

Μας προτρέπετε να μιμηθούμε αυτούς που ρίξανε χιλιάδες αθώους στην πυρά και στα πιο απάνθρωπα βασανιστήρια, στο όνομα δήθεν του Χριστού με την ιερά εξέταση.Αυτοί είναι τα δικά σας πρότυπα;Όπως είπε ο Κύριος εάν το αλάτι χάσει την αλμύρα του, τότε δεν θα έχει καμία αξία και θα είναι για πέταμα.Το ίδιο νομίζω ότι ισχύει και για τους σοφούς της πατρίδας μας, που αν χάσουν την σοφία τους και εξαντλούνται σε εύκολες αμπελοφιλοσοφίες δεν θα πείθουν κανέναν και θα γίνουν περίγελος. Εύχομαι να σας φωτίσει ο Κύριος να μην είστε και εσείς ανάμεσα τους.

Σεκέρογλου Αναστάσιος
ansek58@gmail.com


* Σημείωση διαχειριστή ιστολογίου:
Aγαπητέ κ. Σεκέρογλου, όντως, προτρέψαμε τους αναγνώστες του ιστολογίου μας να δούν την εκπομπή με τον γνωστό συγγραφέα και φιλόσοφο κ. Στέλιο Ράμφο και, όπως φαίνεται, πολλοί ήταν εκείνοι που το έπραξαν συντονιζόμενοι εκείνο το βράδυ στη συχνότητα της ΕΤ - 3, μεταξύ αυτών και εσείς. Σας ευχαριστούμε για τούτη τη παρέμβαση. Φυσικά και θα δημοσιεύσουμε την επιστολή σας, όμως, δεν θα μπούμε στο πειρασμό να σχολιάσουμε ούτε τις απόψεις του κ. Ράμφου, ούτε τις δικές σας (επι-) κριτικές θέσεις. Ας το πράξουν - που θα το πράξουν - οι αναγνώστες του ιστολογίου. Θερμές ευχές για Καλά Χριστούγεννα και Ευλογημένη τη Νέα Χρονιά.
Χάρης Ανδρεόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: