Σάββατο, 29 Νοεμβρίου 2008

Aγία Γραφή και σύγχρονες ερμηνευτικές προσεγγίσεις


ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Το Ελληνικό Τμήμα του Οικουμενικού Φόρουμ Ευρωπαίων Χριστιανών Γυναικών και η Ελληνική Βιβλική Εταιρία διοργανώνουν Ημερίδα με κεντρικό θέμα:

«Αγία Γραφή και Σύγχρονες Ερμηνευτικές Προσεγγίσεις»

τη Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2008 και ώρα 5.00 μ.μ. στο αμφιθέατρο του Πνευματικού Κέντρου
του Δήμου Αθηναίων «Αντώνης Τρίτσης» (Ακαδημίας 50, Αθήνα). Ομιλητές/ τριες :

κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, καθηγητής Θεολογίας Α.Π.Θ.
δρ. Ελένη Κασσελούρη-Χατζηβασιλειάδη, θεολόγος
π. Μάρκος Φώσκολος, Θεολόγος-ιστορικός, ιερέας Ρ/Καθολικής Εκκλησίας
αδελφή Αικατερίνη Μαϊδιώτου, μοναχή του Τάγματος του Αγ. Ιωσήφ
αιδ. Μελέτιος Μελετιάδης, ποιμένας της Ελληνικής Ευαγγελικής Εκκλησίας
κα Ιωάννα Σαχινίδου, υποψήφια δρ. Θεολογίας Wales University, Lampeter
* Προλογίζει ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ.κ. Ιγνάτιος.

4 σχόλια:

"Ο περαστικός" είπε...

Ωραία οικουμενιστική εκδήλωση! Ο Βόλος πάλι στο προσκήνιο του οικουμενισμού. Ορθόδοξοι ιερείς, παπικοί κληρικοί και προτεστάντες, όλοι μαζί ...Αυτό ονομάζεται Θεολογική Ταραμοσαλάτα.Και ασφαλώς την κύρια ευθύνη φέρει ο οικείος επίσκοπος, πρωτοπαλήκαρο και αυτός των οικουμενιστών.

Xaris Andreopoulos είπε...

Αγαπητέ "περαστικέ", θα μπορούσες να δεχθείς εντός σου (αντί της ..."ταραμοσαλάτας") την έννοια "διάλογο" για τη συγκεκριμένη, ανοικτή εκδήλωση; Είναι μεγάλο θέμα ο διαχριστιανικός διάλογος. Αν θέλεις διάβασε τις απόψεις μου:

http://theology-xaris.blogspot.com/2008/05/blog-post_17.html

και στείλε μας τις δικές σου.

Μέχρι τότε ας είμαστε λιγάκι πιο σεμνοί και ταπεινοί (σε τελική ανάλυση πιο ορθόδοξοι απ' ότι νομίζουμε ότι είμαστε) όταν κρίνουμε τους άλλους.

"Ο περαστικός" είπε...

Διάβασα το άρθρο σου. Χαίρομαι που τονίζεις την αδιαλλαξία των Παπικών. Αυτή την επίμονη παραμονή τους στην πλάνη είναι που θεωρούν και πολλοί Ορθόδοξοι -όχι μόνο κατ΄όνομα αλλά και κατά αλήθειαν- επίσκοποι ως λόγο διακοπής του διαλόγου. Σου θυμίζω την Επιστολή του Πειραιώς με αυτό το αίτημα (διακοπής του διαλόγου) στον Αρχιεπίσκοπο ή τη στάση του Κονίτσης που το 15αύγουστο τόνιζε ότι διαφωνεί με τον Πατριάρχη στους διαλόγους.

Αυτό που δεν σέβονται στο Βόλο αλλά και ο Πατριάρχης δεν σεβάστηκε στο Φανάρι είναι οι προϋποθέσεις για ένα διάλογο με τους ετερόδοξους. Δεν ονομάζεις "αδελφό" και "επίσκοπο" τον αιρετικό Παπικό. Ούτε προσφωνείς "αιδεσιμωτάτη" μία προτεσταντισσα (όπως έκανε ο Δημητριάδος σε παρόμοια εκδήλωση προ καιρού). Τότε αναγνωρίζει πως οι αιρετικοί Παπικοί και Προτεστάντες είναι Εκκλησία. Λοιπόν, αρνούμαι να δεχτώ διάλογο χωρίς προϋποθέσεις και επί "ίσοις όροις". Δεν είναι οι αιρετικοί Παπικοί και Προτεστάντες ίσοι και "αληθινοί" ίδια με τους Ορθόδοξους. Και από το Σχίσμα δεν φάνηκε ποτέ διάθεση μετανοίας των Παπικών. Το λοιπόν, χωρίς μετάνοια του Πάπα δεν γίνεται διάλογος. Γίνεται οικουμενιστική ταραμοσαλάτα. Διάλογος μπορεί να γίνει μόνο αν φανεί έστω μια διάθεση μετανοίας. Αλλά πως να ΜΕΤΑΑΝΟΗΣΕΙ ο ΑΛΑΘΗΤΟΣ Πάπας;

Στα της πίστεως επίσης δεν χωρεί σεμνότητα και ταπεινότητα. Να ταπεινωθώ στον Πάπα ή στους οικουμενιστές; και τι να κάνω; Να συρθώ μαζί τους στην απώλεια και τη βλασφημία; Διάβασε αν θέλεις το ωραίο βιβλίο του π. Θεοδώρου Ζήση ΚΑΚΗ ΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ ΑΓΙΑ ΑΝΥΠΑΚΟΗ.

Xaris Andreopoulos είπε...

Αγαπητέ "περαστικέ",

οι διάφορες προσφωνήσεις εκ μέρους του παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου και του σεβασμιωτάτου Δημητριάδος στις συναντήσεις των με τους ετεροδόξους έχουν τον χαρακτήρα του "terminus technicus". Ας μη υπερβάλλουμε. Κατά τη άποψή μου ο διάλογος βοηθάει έτσι ώστε κάποτε οι πεπλανημένοι αδελφοί μας να καταλάβουν το λάθος τους και να επανέλθουν στη Μια, Αγία και Καθολική Εκκλησία. Εμείς όλοι πρέπει προσευχόμαστε γι’ αυτό, σύμφωνα και την ικετήρια δέηση του Μεγ. Βασιλείου «...τους εσκορπισμένους επισυνάγαγε · τους πεπλανημένους επανάγαγε και σύναψον τη αγία σου καθολική και αποστολική Εκκλησία» - και να ευχόμαστε ο διάλογος στον οποίο συμμετέχει και μοχθεί η Ορθόδοξη Εκκκλησία να αποδώσει καρπούς.

(Οσο για τις διαφωνούσες - σε σχέσεις με τις πατριαρχικές - απόψεις των σεβ/των Πειραιώς και Κονίτσης, οι σεβ/τοι ασφαλώς έχουν κάθε δικαίωμα να διαφωνούν, όπως και ο Πατριάρχης και ο οποιοσδήποτε άλλος Επίσκοπος έχουν δικαίωμα να διαφωνούν με τις δικές τους απόψεις. Στη Ορθόδοξη Εκκλησία, ευτυχώς, το δικαίωμα της διαφωνίας είναι κατοχυρωμένο εδώ και αιώνες. Εννοείται, βεβαίως, ότι στο πλαίσιο της συνοδικότητας υπάρχει και ο οφειλόμενος σεβασμός στις αποφάσεις της πλειονοψηφιας.

Πάντως πέρα από τις όποιες διαφωνίες το θέμα είναι να εκκλησιαζόμαστε. Αυτό είναι που έχει εξ επόψεως θεολογικής την μείζονα σημασία).