Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

Θεολογική προσέγγιση της οικονομικής κρίσης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟ "amen.gr":

"Θεολογική προσέγγιση

της οικονομικής κρίσης"

* Κριτική του προέδρου του
Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ,
καθηγητού κ. Π. Βασιλειάδη
στο «άδικο κεφαλαιοκρατικό σύστημα»

Mεγάλες αλήθειες για την χριστιανική θεώρηση του πλούτου και τον υγιή ορθόδοξο μοναχισμό - αλήθειες οι οποίες εκφράζουν το πεντόσταγμα της Ορθόδοξης θεολογίας, αλλά, δυστυχώς, αντί να γίνονται βίωμα και να μετουσιώνονται σε πράξη, μένουν πολλές φορές στο επίπεδο της …θεωρίας - είπε ο Πρόεδρος του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), καθηγητής κ. Πέτρος Βασιλειάδης κατά τη διάρκεια της τελετής ορκωμοσίας νέων πτυχιούχων. Aναλυτικό ρεπορτάζ στη Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων, "amen.gr": http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=350

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Ανδρεόπουλε θα παρακαλούσα για μια απάντησή σας σε μια ερώτηση που μου δημιουργήθηκε διαβάζοντας την ομιλία του κ.Βασιλειάδη.Πρώτα σας παραθέτω το επίμαχο απόσπασμα.

"Κανείς δεν μπορεί από μόνος του αυτάρεσκα και εγωιστικά να οικειοποιείται το σύνολο της μαρτυρίας της Εκκλησίας, αλλά και κανείς – και πολύ περισσότερο εσείς οι από σήμερα πτυχιούχοι της θεολογίας – δεν θα πρέπει αυτάρεσκα να εφησυχάζει με όσα συμβαίνουν γύρω σας."

Η ερώτησή μου είναι η εξής.Ο Αγ.Μάρκος ο Ευγενικός που ήτανε ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ που αρνήθηκε την συναίνεση με τους παπικούς με επιχειρήματα σε ολόκληρη ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟ και όχι απλά σε κάποια επιτροπή ή ο,τιδήποτε άλλο, ήτανε εγωιστικό από την πλευρά του;Γιατί όπως όλοι οι χριστιανοί καλώς γνωρίζουμε οικειοποιήθηκε το σύνολο της ορθοδόξου εκκλησίας μας σε αυτή την Οικουμενική Σύνοδο.Με τα λεγόμενα του κ.Βασιλειάδη μπορούμε να εξάγουμε και αυτό το συμπέρασμα.......Όπως επίσης ότι πρωτοβουλίες κάποιων Πατέρων (όπως καλή ώρα της "ομολογία πίστεως" που πρωτοστάτησαν ο σεβαστός π.Γεώργιος Μεταλληνός,π.Θεόδωρος Ζήσης κλπ κλπ) ίσως είναι και αυτοί εγωιστές.....
Ευχαριστώ και περιμένω την τοποθέτησή σας καθότι επωνύμως υπογράφω την ερώτησή μου.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΛΑΡΙΣΑ

Haris Andreopoulos είπε...

Aγαπητέ φίλε, κατά τη γνώμη μας, ο καθηγητής κ. Π. Βασιλειάδης με τη συγκεκριμένη αναφορά του αναφέρεται σε "αυτάρεσκες και εγωϊστικές" συμπεριφορές που έχουν να κάνουν με ανθρώπους της εποχής μας, και όχι του 15ου αιώνα, εποχή κατά την οποία έζησε και έδρασε ο όντως μαχητής της Ορθοδοξίας ο Αγιος Αγ. Μάρκος, ο Ευγενικός, ο της Εφέσου.

Αν πάντως επιχειρήσουμε μια σύγκριση συμπεριφορών κατά εποχές, θα δούμε ότι ο Μάρκος δεν ήταν ενάντιος στο διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς και πήγε ως μέλος της αποστολής του Οικουμενικού Πατριαρχείου (προσέτι δε και ως εκπρόσωπος των Πατριαρχείων Αντιοχείας και Ιεροσολύμων)
στη λεγόμενη ενωτική σύνοδο της Φερράρας - Φλωρεντίας
(1438 - 39). Ενώ πολλοί απ' όσους τον επικαλούνται σήμερα, είναι ενάντιοι (ή όχι;) στο διάλογο...

Για τη στάση του Αγ. Μάρκου σας προτείνω να διαβάσετε και το εξαίρετο άρθρο του καθηγητού κ. Γ. Μαρτζέλου (http://religiousnet.blogspot.com/2009/06/blog-post_04.html), ο οποίος επικαλούμενος τον Αγ. Μάρκο, υποστηρίζει ότι "ο διάλογος είναι το μόνο πρόσφορο μέσο για την επίλυση των υπαρχουσών διαφορών μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Κι’ αυτό γιατί, όπως τονίζει ήδη εξ αφορμής των αντιρρήσεων της εποχής του ο άγ. Μάρκος ο Ευγενικός, «Ότε διίστανταί τινες αλλήλων και ου χωρούσι προς λόγους, δοκεί μείζων είναι και η μεταξύ τούτων διαφορά. ότε δ’ εις λόγους συνέλθωσι και εκάτερον μέρος νουνεχώς ακροάσηται τα παρ’ εκατέρου λεγόμενα, ευρίσκεται πολλάκις ολίγη η τούτων διαφορά». Κανείς δεν θα μπορούσε στο σημείο αυτό", γράφει ο κ. Μαρτζέλος, "να είναι πιο εύγλωττος, για να τονίσει με τόσο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, όπως ο άγ. Μάρκος ο Ευγενικός, τόσο τη διαχρονική αναγκαιότητα του θεολογικού διαλόγου ως μέσου για την επίλυση των διαφορών μεταξύ των Εκκλησιών, όσο και τη στάση που πρέπει να τηρεί η κάθε πλευρά κατά την πορεία του διαλόγου, προκειμένου να υπάρξει θετικό αποτέλεσμα".

Συμπέρασμα: o Aγ. Μάρκος, καίτοι "ανθενωτικός" πήγε στην Φλωρεντία, τους ..."τά' ψαλε", έδωσε αγωνιστικό παρών στο διάλογο, αλλά κινούμενος πάντα στο πλαίσιο της θεσμικής Εκκλησίας, ως Επίσκοπος αυτής, όχι ως αυτόνομος και κληρικός που δεν δίνει λογαριασμό σε κανέναν...

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ. ΕΑΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΣΤΕΙΛΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΕΝΑ ΆΡΘΡΟ ΣΑΣ.