Το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ. και οι Εκδόσεις ROAD διοργανώνουν εκδήλωση για την επίσημη παρουσίαση του Γ΄ Τόμου του έργου « Ιστορία της Ορθοδοξίας», την Τρίτη 12 Μαΐου 2009 & ώρα 19:00Αίθουσα Τελετών Παλαιού Κτιρίου Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ
* Την εκδήλωση θα προλογίσει ο Πρύτανης του Α.Π.Θ. Καθηγητής κ. Αναστάσιος Μάνθος.
Για το έργο θα μιλήσουν: o κ. Πέτρος Βασιλειάδης Καθηγητής και Πρόεδρος Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ., o κ. Κωνσταντίνος Μανάφης oμότιμος Καθηγητής Φιλοσοφικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, η κ. Αλκμήνη Σταυρίδου - Ζαφράκα ομότιμη Καθηγήτρια Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. και ο κ. Ιωάννης Πέτρου Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ. και γενικός συντονιστής του έργου.
7 σχόλια:
Καλησπέρα σας.Ίσως σας διέφυγε κ.Ανδρεόπουλε και δεν το είχατε αναρτήσει.Οργανώθηκε μία αξιόλογη ημερίδα με θέμα "Το μάθημα των θρησκευτικών" στη Στοά του Βιβλίου εχθές με πολλούς εκλεκτούς ομιλητές όπως ο συγγραφέας Σαράντος Καργάκος και ο καθηγητής κ.Σταύρος Μπαλογιάννης που πολλές φορές έχει τιμήσει την πόλη σας (Λάρισα) με την παρουσία του.Η ημερίδα ήτανε καταπληκτική όπως αναμενόταν άλλωστε παρότδεν έτυχε ευρείας γνωστοποίησης (συμπεριλαμβανομένου και του ιστολογίου σας).Θα πρότεινα να αναρτούσατε τις εισηγήσεις και να τις δημοσιεύατε γιατί πραγματικά ήτανε καταπληκτικές,εκτός και αν συντρέχουν λόγοι και δεν θα θέλετε να προβείτε σε αυτή την κίνηση.Σας ευχαριστώ πολύ και συγνώμη για την παρατήρηση.
Aγαπητέ φίλε Χριστός Ανέστη!
Συμφωνούμε απολύτως μαζί σας για τη σπουδαιότητα της ημερίδας στην οποία αναφέρεσθε λαμβάνοντας υπόψη και μόνο τους εκλεκτούς ομιλητές. Δυστυχώς (ή ευτυχώς, πάρτε το όπως θέλετε...) δεν είμαστε επαγγελματίες της ενημέρωσης για να έχουμε πληροφόρηση για όλα τα συμβαίνοντα ώστε και να τα δημοσιεύουμε στο blog. Αν μπορείτε να μας τα στείλετε θα τα δημοσιεύσουμε αύθις και παραχρήμα.
Φυσικά και "δεν συντρέχουν λόγοι για να μη προβούμε σ' αυτή τη κίνηση (δημοσίευση)".
Αν παρακολουθείτε τα θεολογικά blogs θα έχετε διαπιστώσει ότι είμαστε το ΠΛΕΟΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ θεολογικό ιστολόγιο, στο οποίο βρίσκουν φιλοξενία ΟΛΕΣ οι απόψεις (φθάνει να μην είναι υβριστικές) και μάλιστα ΧΩΡΙΣ control, όπως αλλού...
(Φαντάζομαι μας εννοήσατε...)
Δεν καταλαβαίνω την επίθεση που μου κάνατε κ.Ανδρεόπουλε.Μια παρατήρηση έκανα και εσείς επεκταθήκατε για το τι κάνουνε τα άλλα blog.Θα αδράξω όμως την ευκαιρία να πω ότι,όντως υπάρχουνε άλλα blog που κάνουνε control στα σχόλια των αναγνωστών,αλλά αν αναφέρεστε στα ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ και στον ΖΩΗΦΟΡΟ,τότε αν κοιτάξετε,θα διαπιστώσετε ότι η συγκεκριμένη ημερίδα είχε ανακοινωθεί από τους συναδέλφους.Συνεπώς δεν πρέπει να είναι κανείς επαγγελματίας της ενημέρωσης για να αναρτούσατε την συγκεκριμένη ημερίδα, αν γράφατε την πηγή σας προς καλύτερη ενημέρωση.Όσο για το control των σχολίων που μου είπατε,το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι η επισκεψιμότητα και του ΖΩΗΦΟΡΟΥ και των ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ δείχνει αναγνώριση της προσπάθειας των διαχειριστών αυτών των ιστοσελίδων που προφανώς δεν ενοχλεί τυχόν λογοκρισία που σίγουρα γίνεται από αγαθά κίνητρα.Σας τα λέω αυτά απλά και μόνο επειδή μια παρατήρησή μου κατέληξε σε μια επιθετική απάντησή σας που ειλικρινά με ενόχλησε.
Αγαπητέ, φίλε, ας τα πάρουμε ένα - ένα:
1oν)Μα για ποιά "επίθεση" (Κύριε ελέησον!) μιλάτε όταν συμφωνούμε μαζί σας για τη σπουδαιότητα της ημερίδας στην οποία αναφέρεσθε εκφράζοντας τη λύπη μας που δεν περιήλθε στην αντίληψή μας για να τη δημοσιεύσουμε κι' εμείς; (Ετσι αντιλαμβάνεσθε εσείς τις...επιθέσεις;..Δηλαδή αν διαφωνούσαμε μαζί σας θα τo εκλαμβάνατε ως κίνηση αγάπης;..)
2) Aναφερθήκαμε όντως σε controls που γίνονται σε διάφορα blogs. Η "Ζωηφόρος", όμως, στην οποία εσείς αναφέρεσθε (εμείς δεν κάναμε ονομαστικές αναφορές) ΔΕΝ είναι blog, αλλά θεολογική ιστοσελίδα και μάλιστα από τις πλέον φιλελεύθερες - άρα κινούμενη μακράν της πρακτικής του control τυχόν εισερχομένων μηνυμάτων. Τυχαίνει μάλιστα ο διαχειριστής της και εκλεκτός συνΑΔΕΛΦΟΣ μου Παν. Τσαγκάρης να τυγχάνει και αγαπητός φίλος μου.
Τα "Θρησκευτικά" (σας οποία πάλι εσείς αναφέρεσθε) όντως εφαρμόζουν (σύφμωνα με ανακοίνωση του διαχειριστού τους) τη πρακτική του ελέγχου των μηνυμάτων, είναι θέμα του διαχειριστού του ιστολογίου - αναφαίρετο δικαίωμά του. Σ' εμάς δημοσιεύονται όλα αύθις και παραχρήμα. Και σεις ως αναγνώστης διαλέγετε και παίρνετε (και, φυσικά, κρίνετε...)
3) Περί της επισκεψιμότητας στην οποία αναφέρεσθε: Είναι πράγματι υψηλή και στη "Ζωηφόρο" και στα "Θρησκευτικά", αλλά και στο δικό μας ιστολόγιο. Προσφάτως ξεπεράσαμε - θα το είδατε - τις 20.000 επισκέψεις εντός 5μήνου (περί τις 150 ημερησίως), που είναι απόδοση λίαν υψηλή λαμβανομένου ύπ' όψιν ότι εμείς ΔΕΝ είμαστε ένα ιδιωτικό blog που θα μπορούσαμε να σηκώσουμε (για λόγους τηλεθέασης, που λένε κι΄οι τηλεκριτικοί για την ΤV) και λίγο τους τόνους για να προκαλέσουμε ..φασαρία και να εισπράξουμε αναγνωσιμότητα και επισκεψιμότητα, αλλά είμαστε ιστολόγιο ενός επιστημονικού φορέα και ως εκ τούτου είμαστε δεοντολογικώς υποχρεωμένοι να είμαστε χαμηλότονοι και μετριοπαθείς. Και έτσι θα παραμείνουμε. Είμαστε θεολόγοι, όχι συνδικαλιστές. Επιζητούμε την ενότητα, ενδεχομένως μέσα απ' τη διαφορετικότητα - όμως, μακράν ημών οι διχαστικές λογικές και οι καταγγελτικοί αφορισμοί και οι επικρίσεις και οι ...απανταχούσες.
4) Σας ευχαριστούμε που είσθε ένας από τους χιλιάδες φίλους που συχνά μας επισκέπτεσθε και σας βεβαιώνουμε ότι όχι μόνο δεν είχαμε, ούτε έχουμε διάθεση "επιθετική" απέναντι στις κατά πάντα σεβαστές (αλλ' όχι κατ' ανάγκην αποδεκτές) θέσεις σας, αλλά αισθανόμαστε χαρά να βλέπουμε τα ενδιαφέροντα μηνύματά σας δημοσιευμένα (χωρίς control, λογοκρισίες και τα τοιαύτα) στο blog μας.
Με εκτίμηση
Χάρης Ανδρεόπουλος
ΟΚ!Από εμένα δεν υπάρχει πρόβλημα σε ό,τι και να έχει λεχθεί στην στιχομυθία μας.Εξάλλου αφορά άτομα που έχουνε κοινούς στόχους......Το όνομά μου είναι Δημήτρης για να μην μένω και εντελώς ανώνυμος,καθότι όχι και τόσο ευγενικό.
Θα μου επιτρέψετε όμως σε πνεύμα φιλικό να παρατηρήσω κάτι,που ίσως και να είναι δική μου φαντασίωση (αν και προτιμώ να λέω την άποψή μου κατόπιν ενδελεχούς μελέτης για να μην κάνω λάθος).Επειδή διακρίνω από τους λόγους σας μία συμπάθεια προς την λέξη "φιλελεύθερος", δική μου άποψη είναι ότι στις αναρτήσεις σας (όχι στα σχόλια των αναγνωστών) δεν είστε και τόσο φιλελεύθερος όσο εσείς ίσως πιστεύετε ότι είστε ή όσο πιστεύω ότι είναι τα ιστολόγια των συναδέλφων-διαχειριστών των σελίδων ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ/ΖΩΗΦΟΡΟΣ/ΑΚΤΙΝΕΣ.Καλά κάνετε και έχετε τις απόψεις σας σε διάφορα θέματα όπως 1)Οικουμενισμός/διάλογος Ορθοδόξων-Ρωμαιοκαθολικών, 2)Αλλαγές στα βιβλία θρησκευτικών όλων των βαθμίδων.Αναφέρω όμως τα θέματα στα οποία διακρίνω (ίσως λανθασμένα) την τάση, οι αναρτήσεις σας να συγκλίνουν πάντα προς τις απόψεις σας με τρόπο όπως 1)αποκλεισμός ανακοίνωσης ημερίδων με ομιλητές αντιθέτων απόψεων από τις δικές σας (και που αναρτόνται από τις άλλες σελίδες) ή συνεχής γνωστοποίηση ημερίδων με ομιλητές "κοντινούς" στις απόψεις σας, 2)αποκλεισμός ειδήσεων που δεν είναι κολακευτικές για το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (και μπορώ να σας φέρω πολλά παραδείγματα,αλλά φαντάζομαι εσείς καταλαβαίνετε τι εννοώ καθότι αρκετα ενημερωμένος με τα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου από την επαγγελματική σας εμπειρία είτε σαν δημοσιογράφος,είτε σαν Θεολόγος εκπαιδευτικός) παρότι έχουνε πλυθύνει οι συνάδελφοι Θεολόγοι που δεν συμφωνούν με την ρότα και τις κινήσεις του Π.Α. και το γνωρίζετε φυσικά πολύ καλά σαν Θεολόγος που είστε.Ελπίζω να δέχεστε τις καλοπροαίρετες απόψεις μου,έστω και διαφορετικές από τις δικές σας.
Αγαπητοί συνάδελφοι (δεν γνωρίζω την ιδιότητα βεβαίως του κ.Δημήτρη) παρακολουθώ τα όσα συζητάτε με πολύ ενδιαφέρον.Θα εκμεταλλευτώ και εγώ την φιλοξενία του κ.Ανδρεόπουλου και θα πω ότι έχω μπερδευτεί με τα παρακλάδια του συγκεκριμένου ιστολογίου (theology-xaris, religiousnet).
Τελικά αυτά είναι προσωπικά blog κ. Χάρη όπου εκφράζετε την προσωπική σας άποψη επί των θεμάτων της επικαιρότητας μακριά από την ιδιότητα του Γ.Γ. Θεολόγων Λάρισας ή όχι;
Όσο για το theologylar που σαφώς πρέπει να αποσκοπεί στην ενότητα όπως καλώς είπατε,είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι Διοικητικά Συμβούλια δεν γίνονται για να αποφασιστεί τι θα γραφεί εδώ μέσα.Τελικά και εδώ μέσα γράφετε την προσωπική σας άποψη ή όχι;
Μάλλον έχω μπερδευτεί με τόσα ιστολόγια.
A) Προς Κον Δημήτρη: ασφαλώς και δέχομαι ως καλοπροαίρετες τις απόψεις σας! Στείλτε μας και άρθρο σας να το δημοσιεύσουμε. Στείλτε μας και ειδήσεις να τις δημοσιεύσουμε, αν νομίζετε ότι ενδιαφέρουν θεολόγους. Κάντε μας κριτική. Αυτό το blog ούτε φτιάχθηκε, ούτε συντηρείται για μονολόγους. Αντιθέτως, λόγους σας και τους δικούς σας τους έχει ανάγκη, ως οξυγόνο.
B)Eτερον "Ανώνυμον":
1)Τα blogs που αναφέρετε είναι όντως προσωπικά (ιδιωτικά) επικουρώντας οσάκις υπάρχει ανάγκη το της Ενώσεως (theologylar).
2) Αν θεωρείτε ότι για να αναρτηθεί μια ανακοίνωση ή ένα θεολογικό άρθρο στο ιστολόγιο της Ενωσης Θεολόγων χρειαζόνταν ...συνεδρίαση του Δ.Σ., λυπάμαι που θα διαφωνήσω μαζί σας, αλλά αυτή η αντίληψη παραπέμπει σε γραφειοκρατικές λογικές τύπου σοβιετίας πόρρω απέχουσες από το πνεύμα της ελευθερίας που πρέπει να διέπει τη σκέψη και κυρίως τη νοοτροπία μας ως θεολόγων (προσοχή: δεν αντιλέγω ότι τέτοιες γραφειοκρατικού τύπου
νοοτροπίες απουσιάζουν και από το σώμα των θεολόγων, απλώς καταγράφω την αντίθεσή μου).
Στα άρθρα που φέρουν την υπογραφή μου (και τα οποία συνήθως αναδημοσιεύω από την "Ελευθερία" με την οποια συνεργάζομαι) ασφαλώς και εκφράζουν προσωπικές μου απόψεις. Αν προσέξετε στη προμετωπίδα του ιστολογίου αυτό αναφέρεται ρητώς: ότι τα άρθρα εκφράζουν τις απόψεις των συντακτών τους. Ουδείς έχει αποκλεισθεί από τη δημοσίευση άρθρου του στην ιστοσελίδα μας (υπό τον αυτονόητο όρο της τήρησης των στοιχειωδών κανόνων που πρέπει να τηρεί ένα άρθρο - π.χ. να μην είναι υβριστικό - για να δημοσιευθεί). Στείλτε μας και σεις ένα μετά χαράς να το δημοσιεύσουμε.
Δημοσίευση σχολίου