Σάββατο 21 Μαρτίου 2009

"Θεολόγοι στα Δημοτικά Σχολεία για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών"


ΝΕΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΗΤΟΡΑ ΤΗΣ
ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΟΥ ΑΠΘ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


"Να διδάσκουν θεολόγοι
στα Δημοτικά

το μάθημα των Θρησκευτικών"

Η επιστολή:

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο Κοσμήτορας: Καθηγητής Ιωάννης Β. Κογκούλης
Θεσσαλονίκη, 20 Μαρτίου 2009
Αρ. Πρωτ. 325

Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Άρη Σπηλιωτόπουλο
Αθήνα

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με την ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη παιδεία μας»

Κύριε Υπουργέ

Προ δέκα ημερών περίπου έφθασε στο γραφείο της κοσμητείας στη Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ ερωτηματολόγιο του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος. Με λύπη διαπίστωσα ότι στο εν λόγω ερωτηματολόγιο υπάρχει σαφής τάση περιθωριοποίησης του μαθήματος των Θρησκευτικών, και κατ΄ επέκταση της Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένης Παιδείας μας, εφόσον διατυπώνονται ερωτήσεις προς τους παραλήπτες του ερωτηματολογίου δασκάλους σχετικές με όλα τα διδασκόμενα μαθήματα του Δημοτικού Σχολείου, αλλά απουσιάζει το μάθημα των Θρησκευτικών.

Κατόπιν τούτου:

-Επειδή κάποιοι υπεύθυνοι στο χώρο της Εκπαίδευσης ίσως να μην εκτιμούν το γεγονός ότι υπάρχουν ως Γένος γιατί υπήρχε σωτήρας μας, η Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία.

-Επειδή δεν υπάρχει ανθρωπιστική(ουμανιστική) παιδεία χωρίς συγκεκριμένους αξιακούς προσανατολισμούς, με βάση τους οποίους να αναπτύσσεται η ελεύθερη προσωπικότητα του μαθητή, όπως δεν υπάρχει και ουδέτερη γνώση.

-Επειδή είναι άχρηστα τα σχολεία που δεν διακονούν την Παιδεία με την Τρισυπόστατη διάσταση ως εκπαίδευση, μόρφωση και ηθική καλλιέργεια, παράμετροι που συμβάλλουν, ώστε να μετατρέπονται οι παρεχόμενες στους μαθητές πληροφορίες σε γνώση και ήθος.

-Επειδή ουδείς έχει δικαίωμα να αποχρωματίσει τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών από μια Παιδεία προσανατολισμένη στη δική μας παράδοση και ζωή.

-Επειδή, όταν προβάλλεται το ερώτημα «τι σχολείο θέλουμε» δεν ερωτάται ο λαός, αλλά κυρίως μια δυναμική μειοψηφία που αποφασίζει γι΄ αυτόν χωρίς αυτόν.

-Επειδή φαίνεται πως σημαντικός ίσως αριθμός δασκάλων δεν επιθυμεί να διδάξει το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Επανέρχομαι σε πρόταση που επανέλαβα τελευταία πολλές φορές και απευθύνω σε σας το αίτημα να ενεργήσετε ώστε το μάθημα των Θρησκευτικών, το μόνο που απέμεινε, όπως φαίνεται, να εκφράζει την Ελληνορθόδοξα προσανατολισμένη Παιδεία μας, να διδάσκεται στο Δημοτικό Σχολείο:

α. Από Θεολόγους εκπαιδευτικούς εξειδικευμένους προς τούτο στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και

β. Η δίωρη διδασκαλία του να επεκταθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, όπως συμβαίνει σε αρκετά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης(πχ Γερμανία, Κύπρο κλπ)

Σε κάθε περίπτωση, οφείλω να επισημάνω, ότι δεν είναι δυνατόν ο Ελληνικός λαός να ανέχεται την σαφώς διαφαινόμενη τάση και επιθυμία μιας δυναμικής μειοψηφίας να αποχρωματίσει την Παιδεία μας σταδιακά και να την αποκόψει από τις ρίζες της.

Τελειώνοντας, επαναλαμβάνω εκ νέου την έκκλησή μου να αναστείλετε τη ισχύ των τριών εγκυκλίων των σχετικών με το μάθημα των Θρησκευτικών και να ζητήσετε την έναρξη διαλόγου από μηδενική βάση σε συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.

Με τιμή

Ο Κοσμήτορας

Ιωάννης Β. Κογκούλης

Καθηγητής Πανεπιστημίου

Κοινοποίηση:

- Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο και
-Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος
-Κοσμητεία Θεολογικής Σχολής Αθηνών.
- Ομ. Καθηγητή κ. Γ. Μπαμπινιώτη, Πρόεδρο ΣΠΔΕ
- Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων
-Ημερήσιο και Περιοδικό Τύπο
* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δε χρειαζομαστε θεολογους!
μπορουμε απλα στο πανεπιστημιο να κανουμε και κανενα μαθημα διδακτικης.
με την ιδια λογικη να μπουνε και φυσικοι και μαθηματικοι,ιστορικοι,φιλολογοι.Ειδικα τωρα που υπαρχει και ελλειψη δασκαλων πρωτοβαθμιας.

Haris Andreopoulos είπε...

MAKAΡΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ!

ΛΕΤΕ ΟΤΙ "ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΘΕ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ" (OYTE MAΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ, ΟΥΤΕ, ΟΥΤΕ...)

...ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΓΥΜΝΑΣΤΕΣ, ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ, ΤΟΥΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΑΡΙΟΥΣ, Κ.Α., ΤΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΟΣΑΣΤΑΝ - ΚΑΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ (ΚΑΙ) ΣΤΗ Α'/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;....

ΓΙΑΤΙ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ, ΓΙΑΤΙ;

Tzanoudakis Giorgos είπε...

Ειναι πλεον επιβεβλημενος ο διορισμος των θεολογων στα δημοτικα. Οι περισσοτεροι δασκαλοι αποφευγουν το μαθημα το θρησεκυτικων. Εχω πολλα χαρακτηριστικα παραδειγματα που στα δημοτικα , ο διευθυντης του σχολειου αναθετει σε ΕΝΑΝ δασκαλο την διδασκαλια του μαθηματος των θρησκευτικων ολων των ταξεων.

ΔΗΛΑΔΗ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΒΑΠΤΙΖΟΥΜΕ ΘΕΟΛΟΓΟΥΣ ???

ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ ΩΣ ΕΔΩ !!

Η πλειοψηφια των δασκαλων σε ερωτηση " ποσα ειναι τα ευαγγελια ? " απαντα 12 !!! ειναι τωρα αυτη απαντηση δασκαλου που διδασκει στο δημοτικο ?? και αν του πεις μετα ποσοι ειναι οι ευαγγελιστες , απορει !! μμ εχεις δικιο 4 ειναι


Το να μπεις μεσα στην αιθουσα και να κανεις αναγνωση του κεφαλαιου , αυτο δεν ειναι διδασκαλια , ετσι διδασκω και εγω γλωσσα , μαθηματικα , ιστορια κτλ

δηλαδη αν μεσα στην αιθουσα εχεις ενα παιδι που οι γονεις του εχουν ασπαστει την ουνια 'η ειναι ισλαμιστες τι θα κανεις ? τιποτα δεν θα κανουν απλα ψαχνουν να βρουν τροπους να το σταματησουν τελειως το μαθημα διοτι δεν ξερουν πλεον να το διδαξουν.

ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ, ΠΟΤΕ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΜΟΤΣΑΡΤ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΑΤΙΕΡΕΣ ΜΕ ΤΕΜΠΕΡΕΣ

νισαφι πια !!!

Ανώνυμος είπε...

ναι,επισης οι δασκαλοι να μην διδασκουν μαθηματικα αλλα να τα διδασκουν οι μαθηματικοι και την γλωσσα και την ιστορια οι φιλολογοι!
αμα δεν παινεψει ο νοικοκυρης το σπιτι του θα πεσει να τον πλακωσει!σωστα?
ειναι οντως οδυνηρο να βλεπει κανεις τον κλαδο του να βουλιαζει κυριως επαγγελματικα αλλα ας το παραδεχτειτε επιτελους...δεν σας νοιαζει η θρησκευτικη παιδεια της πρωτοβαθμειας εκπαιδευσης που ειναι γελεια ως απαραδεκτη με τα παιδια να μαθαινουν για καθε γιωργακη και γιαννακη που ρωταει τον παπα για τον αγιασμο (ελεος δηλαδη,και μετα τα παιδια στο γυμνασιο δεν ξερουν ουτε τη ζωη του Χριστου) αλλα ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!οκ,δεκτο αλλα μην το παιζετε ιδεαλιστες!